Spolupráce se Vzdělávacím institutem pro Moravu, Nadací České spořitelny a B týmem

Osvětová kampaň v Jihomoravském kraji

Přečtěte si, jak jsme do kampaně Nebuď delulu ve světě financí! přispěli a jak barevné to všechno bylo! 😁

Mnoho středoškoláků má jen velmi omezené znalosti v oblasti financí…

Zjistil Vzdělávací institut pro Moravu. Změna je během na dlouhou trať a my víme, jak zásadní roli hraje nejen škola, ale také samotný zájem mladých o vlastní finanční zdraví. Proto jsme rádi, že vizuální stránku si pod svá křídla vzal B tým. Chytlavý vizuál se setkal s našimi chytlavými texty – a kampaň rozzářila Jihomoravský kraj. I takto se dá motivovat mladé, aby dostali své finance pod kontrolu.

Spolupráce s:

My jsme

  • konzultovali a pomáhali vytvářet obsah pro kampaň
    • 5 hlavních témat jako základ celé kampaně
    • copy pro příspěvky na sociální sítě
    • copy webu
  • také jsme poskytli webové zázemí pro kampaň
  • a upravili náš Test finančního zdraví pro účely kampaně

Co kampaň dokázala

  • na Instagramu jsme oslovili přes 90 tisíc uživatelů
  • na Tiktoku jich bylo na 418 tisíc
  • offline vizibilitu zajistily plakáty ve vlacích a autobusech Jihomoravského kraje
  • plakáty se nacházely také ve městech Brno, Blansko, Hodonín, Břeclav, Vyškov a Znojmo

Cílovku známe echt detailně. 😎
Ale i tak začínáme důkladnou rešerší

Zaujmout teenagery je v dnešní době výzva. Času mají málo a svět kolem neustále hučí. Jak v něm vyniknout, strhnout jejich pozornost – a udržet ji? Catchy vizuálem a bombex texty vycházejících z témat, které jsou pro GenZ aktuální. A z toho, jak se oni sami chovají a co řeší.  

Z rozhovorů s naším Youth boardem (zástupci GenZ), podle dat z mobilní appky Nekrachni i na základě zpětné vazby lektorů, kteří vedou programy finanční gramotnosti ve školách, jsme společně s B týmem určili 5 hlavních témat kampaně. 

Pod každé z těchto témat jsme následně připravili dílčí témata. Například u investování mluvíme o tendenci investovat veškerou cash nebo o tom, že začít s investováním se dá i s pár stovkami – a chce to začít co nejdřív. A ještě dva příklady: pokud jde o cash flow (osobní finance), upozorňujeme nejen na tendenci utrácet za sweet treats, ale také na riziko zahánění špatné nálady online shoppingem – to když se mindlessly scrolling změní v neřízené utrácení.

Osobní rozpočet

Kyberbezpečnost

Investování

Marketingové nástrahy

Dluhy a půjčky

Betačtení – must have‼️

Témata máme. Píšeme texty – a k tomu musíme použít slovníky současné mluvy GenZ. Má to ale riziko – obrovsky záleží na kontextu, ve kterém určitý výraz použijete. Stejně to platí i pro emojis. Když to nevychytáte, je to cringe. Weird. 

Proto jsme poprosili zástupce z GenZ, aby se na texty podívali a dali nám zpětnou vazbu. Uch, tady jde o detaily a jemné nuance. 🫣 Znít jako Alena Schillerová na TikToku totiž fakt nechceme!

Vojta Drašnar, CMO Nekrachni

Vyladit texty bylo pro celou kampaň naprosto zásadní – jsme autentičtí a uvěřitelní. Komunikace na GenZ je náročná a snahy o její napodobení často vyznívají tristně. Oni prostě poznají, že to někdo na sílu šrouboval. Texty, které publikujeme, u nás proto tvoří GenZ kolem 18 let věku, anebo si je od nich necháváme zkontrolovat. 

A je to venku!

Celý květen Jihomoravský kraj zářil nejen kvetoucí flórou! 😁. Citylighty, reklamní prostory v MHD, nástěnky na školách, sociální sítě… Kampaň jela ve velkým a doporučovala naši appku Nekrachni, která teenagerům pomůže dostat své finance pod kontrolu. 📲  Kampaň cílí také na pedagogy, pro které Vzdělávací institut pro Moravu připravil semináře zdarma. Pomůže jim tak s výukou finanční gramotnosti.

Děkujeme všem, se kterými jsme na kampani spolupracovali! 🤓 Je to další nárůst řad finančně gramotné GenZ. 

Na web Nakrachni jsme umístili odpovědi na otázky, který kampaň oslovovala v offlinu. Po naskenování QR kódu jste se dostali na web kampaně Moneyfestuj. A tam už jsme vysvětlili, jak se věci mají.
David Pokorný, Brand Stratég B tým

U kampaně bylo klíčové oslovit studenty na středních školách s tématem finanční gramotnosti. Potřebovali jsme jejich řečí popsat to, s čím reálně zápasí. Lepšího parťáka pro tvorbu obsahu než Nekrachni jsme si fakt nemohli vymanifestovat. Jejich insight do cílovky byl k nezaplacení a náš koncept rozpracovali přesně podle zadání. Navíc všechny texty testovali přímo na studentech, takže jsme měli jistotu, že to k nim opravdu promluví. Díky, že jsme nebyli delulu a našli spolu solulu! 🙌🏼

Pustíte se s námi do spolupráce také?

Anebo na nás máte dotaz? Dejte nám vědět! 🤓 Mailem, telefonicky anebo kontaktním formulářem.

Jakub Rychlý

+420 773 319 015

rychly@nekrachni.cz

OOÚ