Spolupráce s Garančním systémem finančního trhu

Význam a roli zákonem zřízené instituce vysvětlujeme kvalitním obsahem

Přečtěte si, jak jsme mezi mladými lidmi rozšířili povědomí o Garančním systému finančního trhu.

Garanční systému finančního trhu (GSFT) je nezbytný, ale (nejen) GenZ o něm moc neví…

Když nás oslovili z GSFT, že by s námi chtěli uspořádat osvětovou kampaň s cílem rozšířit povědomí o GSFT mezi mladými, nebylo nad čím přemýšlet. Hned jsme na sebe kývli.

 

Vytvořili jsme obsah, kterému jsme dali přesah. ✨ A to tím, že je pro cílovku užitečný, relevantní a důvěryhodný.

Obsah spolupráce

  • Tvorba edukačního materiálu
  • Společná komunikace na sociálních sítích
  • Obsah do appky Nekrachni

Výsledky kampaně

  • Přes 20 tisíc uživatelů IG oslovených organicky (září 2025)
  • Obsah v appce Nekrachni, ke kterému se dostává stále více mladých tím, jak jich v appce přibývá

Cílem je představit GSFT jako důvěryhodnou instituci

Nejdřív stručně: GSFT je zákonem zřízená instituce, která pomáhá udržet stabilitu finančního trhu v Česku. Povinnost přispívat do jeho fondů mají (nejen) všechny banky. A pokud se nějaká z nich dostane do finančních potíží, prostředky shromážděné ve fondech GSFT jí pomohou situaci zvládnout. V nejhorším případě – když banka zkrachuje – GSFT vyplatí věřitelům závazky krachující banky. Tedy o své peníze nepřijdou.

Pokud vás text výše trochu nudil, máme pro vás pochopení. Přesně proto jsme si hned na začátku prací na obsahu položili tu nejdůležitější otázku:

Jak (primárně) GenZ poutavě a srozumitelně přiblížit roli a význam veřejnoprávní instituce?

👉🏼 Zvolili jsme cestu reálných příběhů a popis situací, kdy bychom za GSFT byli až neskonale vděční – jde totiž o naše peníze…

Tedy co se děje, když je má banka v potížích? Co mé peníze?! A když úplně krachne, přijdu o své úspory?

👉🏼 Celkovou komunikaci jsme proto rozložili do těchto témat:

  • Kdo to GSFT je a jaká je jeho role
  • Reálný příběh – krach Sberbank CZ
  • GSFT jako místo, kde najdu fakta
Vojta Drašnar, CMO Nekrachni

Naším úkolem bylo nejen rozšířit povědomí o GSFT mezi mladými, ale také ukázat jeho důležitost. A představit jej spolehlivou a důvěryhodnou instituci. Pro srozumitelnost celé komunikace jsme protentokrát upustili od propracovaných vizuálech a catchy slovních hříček. (To si necháme na jinou kampaň 😁). Místo toho jsme šli rovnou k jádru věci. Jasně, stručně, přímo.

Při tvorbě obsahu postupujeme systematicky – jakmile máme definované cíle 🎯 komunikační linky, hledáme vhodné formáty obsahu, kterými tyto cíle naplníme. Víme tak, co konkrétně tvoříme.

Teprve poté řešíme, jakým typem obsahu jednotlivé formáty zpracujeme.

Příklady: reelsko (formát) bude anketou (typ). Článek (formát) zpracujeme jako příběh (typ).

Pro GSFT jsme vypracovali:

✅ 4 reelska

✅ 1 článek ➡️ a z něj zpracovaný post na Instagram. GSFT jej využil také na svém Facebooku.

Že náš obsah zaujme (zobrazí se) uživatele na IG, nestačí. Misí Nekrachni je budovat finančně gramotnou GenZ – a proto je pro nás zásadní přidávat ke každému publikovanému obsahu přidanou hodnotu

✅ Kromě informování ukazujeme praktické využití a souvislosti.
✅ Stavíme na podpoře kritického myšlení.
✅ A když to jde, bojujeme proti dezinformacím.

Vzniká tak obsah, který nejen zaujme – ale dostane se do paměti jako informace, kterou si vybavíme, když ji budeme potřebovat. Třeba když narazíme na 🤕 hoax, že vláda okrádá banky. Anebo je nutí zkrachovat a ukrást nám peníze.

V tu chvíli totiž víme, že v Česku máme zákonem zřízený GSFT. A že nic takového není možné. Naopak bankám pomáhá v době krizí 👉🏼 a tím přispívá k bezpečí našich peněz.

U GSFT jsme proto komunikovali:

  • když někdo narazí na dezinformace o stavu bank, ví, že na webu GSFT najde fakta
  • zná GSFT jako zákonem zřízenou instituci, která bankám pomáhá (častá dezinformace je třeba ta, podle které “vláda nařídila GSFT, aby položil Sberbank CZ”).
Zuzana Suchá, právník GSFT
Rádi jsme s neziskovou organizací Nekrachni spolupracovali. Dokázali naše klíčová sdělení přenést do jazyka a formátu srozumitelného pro jejich generaci a přehledně vysvětlili, jak pojištění vkladů funguje. Oceňujeme jejich profesionalitu, kreativitu a samostatný přístup.
Michaela Procházková, Account Director
Oceňujeme kvalitně připravený obsah na míru cílové skupině. S týmem Nekrachni jsme rychle našli společnou řeč a tvorba obsahu probíhala bez nutnosti našich zásahů. Velmi rádi s celým týmem Nekrachni budeme spolupracovat i nadále!

A tady ještě ten článek! 🤓

Pustíte se s námi do spolupráce také?

Anebo na nás máte dotaz? Dejte nám vědět! 🤓 Mailem, telefonicky anebo kontaktním formulářem.

Jakub Rychlý

+420 773 319 015

rychly@nekrachni.cz

OOÚ